Tuesday, September 11, 2012

Van harte and other things...

I know, I'm neglecting my own blog and yours as well. It has been a long time ago since I posted the last card. In the meantime I didn't make a card, but one. Of course I'll show you this one. But in this post I'd like  to show you also a couple of other things I did in the previous week to give you a bit of insight in my life.

First the card. Made with October Afternoon's Sidewalk. Still pretty papers, but I thought it would be easier to use. I'm not really happy with the card. I miss something what the card can make more special, but I don't know what... (do you understand? ) But well, it is good enough to show here anyway :)




I'm busy with my job and studies, but also with another project. Here a kind of 'sneak peak'. I will show you more pictures when it is finished. And I have to hurry as it is a project for a new nephew or niece who will be born soon. If you follow me on pinterest, you maybe have seen the original project with tutorial. 





I told you before I like cooking. This is what I made last weekend with red unions, chicory and brie cheese. Delicious! You can find the recipe  here (sorry, only Dutch).




We've got a very old chair. It was a birthday present for my grandfather in 1954. During my student time this chair was with me in all the student rooms I lived in. After we got married it got a nice place in our living room. But I wasn't very happy with the fabric. I tried to make covers myself, but it didn't work well. A couple of weeks ago I met 'tante Peet' and she made beautiful covers. When she came over to my place for having a look on the chair she met our two cats as well. As an addition for the chair 'tante Peet' made them a toy! And both love it! And I'm in love with the little heart she made as a detail on the chair! 






Talking about our cats, Saar and Pien, they want to say hello to you as well! Both enjoying sunshine, watching each other, lazy and curious. And I was curious too, because what are they looking at?! 






Okay, that is it for today. I know it is another post as you are used to, but hopefully you liked it. I hope to show you cards very soon. I've got a very nice paper line waiting for me on my desk in my craft room, but till now I didn't find time to use it. But it has a summer theme and summer is almost over. So I have to hurry... 

Thanks for stopping by!

19 comments:

  1. Wat een leuke, gevarieerde post! Ik ken het gevoel dat je iets mist op je kaartje, maar als ik zo naar je kaartje kijk vind ik hem aardig af en helemaal leuk! De combi van papier en vilt geeft een heel leuk resultaat. Volgens mij is je luchtballonnen-project fantastisch, de sneakpeak is nu al leuk! En die stoel... wow! Wat is 'ie mooi geworden zeg. De details maken het een prachtig geheel. Hopelijk zien we snel weer meer van je! :)

    ReplyDelete
  2. Wat een gezellig bericht op jouw blog! Je kaartje is mooi. Echt. Je stoel vind ik top. Vooral het hartje en de vis zijn helemaal leuk. Het recept ga ik zeker een keer uitproberen. En tenslotte de katten.. wat een leventje hebben die beesten, hè?! Wij hebben sinds 6 weken twee nieuwe kittens. Van onze oude poezen is er één overleden en eentje verdwenen. We vonden het toch wel ongezellig zonder katten, dus nu hebben we Max en Kick, twee broertjes.
    Groetjes, Ellen

    ReplyDelete
  3. jeetje, wat een gezellig en lang bericht! Jij bent behoorlijk actief zeg, wat heb je leuke en lekkere dingen gemaakt! En jouw Saar en Pien, toffe katten. Ik heb Sam, onze ruwharige teckel, 12 jaar, heel eigenwijs en zooo verliefd op ons, heerlijk, zoveel liefde!
    Groetjes, Mariken.

    ReplyDelete
  4. Leuke kaart hoor, ik mis niks. Mooie papiertjes en een leuke vilten bloem. Heel mooie stoel ook, met zorg gemaakt, dat zie je!
    En 2 snoezige poezen ook, mooi!

    ReplyDelete
  5. Wat een leuk berichtje, dat recept lijkt me heerlijk en de stoel is echt prachtig. Ik vind je kaart mooi! Misschien nog ergens een accentje in een wat "hardere" kleur, steentjes in blauw of rood ofzo? Vind hem nu ook mooi hoor! Groetjes joyce

    ReplyDelete
  6. Hoo Gerdine,

    Wat een leuk berichtje op jouw blog! Je kaart vind ik geslaagd, maar ik be het met Joyce eens over het accent. ben benieuwd of je er iets aan wijzigt en hoe hijer dan uitziet!

    Wat geweldig die luchtbalonnen! En wat een project joh! Dat recept ziet er super uit, ga ik ook eens proberen. Ik ben ook dol op koken en vooral nieuwe recepten uitproberen (gisteren heb ik een bleekselderij recept geprobeerd, heerlijk! Met gewelde vijgen, feta en dille).

    Groetjes,
    Marit

    ReplyDelete
  7. Super mooie kaart, ook je stoel ziet er zo top uit!!

    ReplyDelete
  8. Leuk bericht hoor gezellig zo. Kaartje is prima hoor en die ballonnen hanger vind ik het einde. Mooie stoel ook succes met al je creativiteit.

    ReplyDelete
  9. Wonderful pictures and your card is so sweet - love the mix of different patterned papers - so beautiful!

    ReplyDelete
  10. Wat een leuk bericht. Je kaart is mooi, kleurrijk en gaaf de vilten bloem! Och wat ze zijn leuk de ballonnen, een heel project. De stoel is super, wat mooi en leuk de accenten hierbij.

    En dan ook nog eens een lekker recept erbij en mooie foto's van twee schattig poezen. Succes met alles.

    Groetjes, Marijke en Chantal

    ReplyDelete
  11. Hallo Gerdine,
    Heel gezellig blogbericht heb je gemaakt. De stoel vind ik geweldig! Een aantal jaren geleden hadden wij ook een rookstoel, die helaas weer naar mijn schoonzus terug verhuisd is, nadat ze weer in Nederland kwam wonen. Jammer. Sindsdien ben ik nog op zoek naar een mooi exemplaar. De stof, die je gekozen hebt, is ook mijn smaak. Het hartje en de vis zijn leuke accessoires, evenals het leuke kussen!
    Gisteren ook witlof gekocht, gaan we vanavond of morgen eten (-: Heeft het gesmaakt?
    En dan je kaart. Ik begrijp je gevoel, maar ik vind hem mooi geworden.
    De luchtballonnen zijn top! Je zus zal er straks zeker blij mee zijn, als de baby geboren is.

    Hopelijk kan ik vanavond met het nieuwe papier aan de slag voor onze challenge... Je hoort het nog!

    Fijne dag,
    groetjes, Judith

    ReplyDelete
  12. Wat een gezellig berichtje op je blog!! Je creaties zijn prachtig!!!

    Lieve groetjes Marja.

    ReplyDelete
  13. Het is weliswaar lang geleden maar je hebt niet stilgezeten. Je kaart is tegelijkertijd stoer en romantisch. Prachtige stijl. En wat is je opa's stoel mooi geworden!!! Super! Nathaly

    ReplyDelete
  14. Wat een leuke projectjes. De kaart is weer helemaal Gerdine: vrolijk! Mooie stoel en ik ben erg benieuwd naar het baby-project. Wat een lieve katten heb je. Wij hebben er ook twee: Beau en Mika. We waren Mika kwijt van de week, wat was ik verdrietig. Gelukkig ligt ze nu weer lekker naast me.

    Liefs Sanne

    ReplyDelete
  15. Wat een leuk verhaal en inspirerende foto's!! Leuk!! Je kaartje is ook weer super!
    Groetjes, Yvonne

    ReplyDelete
  16. Ik vind je kaart erg mooi. Helemaal jouw stijl en zou niet goed weten wat er anders zou kunnen. Bij mij oogt hij helemaal af.
    Je stoel vind ik supertof zeg. Zo eentje zou ik ook wel willen!
    Je kattenfoto's zijn hartstikke leuk en ik ben reuze benieuwd naar je project!

    ReplyDelete
  17. Wat een gezellige blogpost met de katten op de vensterbank en je prachtige stoel. Je kaartje is weer super (zoals altijd) en van die mobile worden de kindertjes vast heel blij :)
    Groetjes, Johanna

    ReplyDelete
  18. Wat een gezellige post, Gerdine, lekker veel te kijken en te lezen. Kaartje is gaaf, vind 'm helemaal leuk. Net als de stoel, wat is tie mooi geworden, joh! Super. En die witlof-brie schotel ziet er wel heel errug lekker uit. Denk dat ik die binnenkort ook maar eens op de menukaart zet :o)

    ReplyDelete

Thank you for your comment! I really appreciate it!